Τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να προσπεράσει με ασφάλεια στο δρόμο

προσπέραση αυτοκινήτου

Ένα αρκετά συνηθισμένο λάθος κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου είναι να πιστεύετε ότι η μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα μεταφράζεται σε ασφαλείς προσπεράσεις και υψηλή ενεργητική ασφάλεια.

Η διαδικασία της προσπέρασης αποτελεί έναν από τους πιο επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση. Πρόκειται για μια πολυσύνθετη διαδικασία, κυριολεκτικά ζωής και θανάτου, που απαιτεί γνώση, εμπειρία και «δυνατότητες».

Η παρατήρηση της ροής της κυκλοφορίας αποτελεί σημείο κλειδί, ανεξαρτήτως πεδίου (επαρχιακός/αυτοκινητόδρομος). Φυσικά σημαντικό ρόλο παίζει και η δύναμη του αυτοκινήτου μας, αλλά όχι πρωταρχικό.

Overtaking 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να βρει την ιδανική στιγμή για να πραγματοποιήσει μια προσπέραση σε έναν επαρχιακό, μιας και χρειάζεται ικανό χώρο με ορατότητα, επιλογή σωστής σχέσης στο κιβώτιο ή kickdown στο αυτόματο, χρήση φλας και αστραπιαίες κινήσεις.

Στον αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει να ελέγξετε τους καθρέφτες και να σιγουρευτείτε ότι δεν σας ακολουθεί αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα με υψηλότερη ταχύτητα ή στο αριστερό σας ρεύμα κυκλοφορίας. Οι υπόλοιπες κινήσεις είναι ίδιες. Να είστε γρήγοροι και αποφασισμένοι, και φυσικά να επιστρέψετε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας.

Overtaking 3

Πέρα από αυτά που θεωρούνται γνωστά σε όλους μας, σημαντικό ρόλο παίζει και η δύναμη του κινητήρα. Λίγοι είναι εκείνοι που, όταν αγοράζουν καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ψάχνουν λεπτομερώς τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών επικεντρώνεται σε χαρακτηριστικά οικονομοτεχνικής φύσεως (μέση κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας κ.α.), στη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Overtaking 4

Η λάθος αντίληψη της μέτρησης 0-100 χλμ./ώρα, εντοπίζεται κυρίως στις μικρομεσαίες και μεσαίες κατηγορίες αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως τύπου. Σίγουρα, η μέτρηση επιτάχυνσης από στάση είναι σημαντική, αλλά κυρίως στις σπορ κατασκευές. Στα οικογενειακά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση, το πιο σημαντικό είναι η καμπύλη ροπής. Αυτή μας παρουσιάζει όλη τη δύναμη που μπορεί να παράγει ο κινητήρας στις «ενδιάμεσες» ταχύτητες κυκλοφορίας (60 έως 100 χλμ./ώρα).

Για αυτό και οι μετρήσεις επιδόσεων θα πρέπει να περιλαμβάνουν και τις ρεπρίζ ή τουλάχιστον να τις γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής. Είναι πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζει ο οδηγός την εν κινήσει ικανότητα επιτάχυνσης, και κατά συνέπεια τον χρόνο και τα μέτρα που θα βρίσκεται εκτεθειμένος στον κίνδυνο όταν πραγματοποιεί μια προσπέραση.

Overtaking 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ADAC πραγματοποίησε έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα και ειδικότερα για τις προσπεράσεις με ταχύτητα από 60 έως 100 χλμ./ώρα. Οι μετρήσεις του ADAC υποδεικνύουν από καλό έως επαρκή τον χρόνο από 4,35 έως 8,63 δλ. για την συγκεκριμένη μέτρηση.

Επομένως, ένα λογικό χρονικό παράθυρο για την εν κινήσει επιτάχυνση είναι μεταξύ 5,5 δευτερολέπτων και 8 δλ. Μέσα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, το όχημα διανύει περίπου 122 μέτρα (σε 5,5 δευτερόλεπτα) έως 178 μέτρα (σε 8 δευτερόλεπτα).

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ